В Україні страхування компанії в IT-секторі є досить рідкісним феноменом. Але якщо бізнес працює із закордонними замовниками, то питання страхування відповідальності в IT виникає дуже часто. Іноземні компанії дуже дбайливо ставляться до питання управління ризиками та їх відшкодуванням.
Так, наприклад, за даними Identity Theft Resource Center і CyberScout, у 2016 році кількість зареєстрованих випадків витоку даних збільшилася на 40% у порівнянні з 2015 роком. А згідно зі звітом Chubb за цей же рік, кожна четверта компанія зіткнулася з позовом за останні три роки, при цьому середній заявлений збиток становив 387 тисяч доларів. Саме тому в Європі та США більш ніж 70% IT-компаній комплексно підходять до питання страхування.
Страхування в ІТ та ризики, що виникають в IT-компаніях
Серед ризиків, що підлягають страхуванню в ІТ-сфері, можна виділити кілька груп:
- Перша група — пов’язана з професійною помилкою та недоробкою з боку розробників чи менеджменту. У разі, якщо через помилку розробника замовник або його клієнти (користувачі) зазнали збитків, вони мають право виставити претензію або навіть подати до суду на винуватця. При цьому судові витрати та суми позовів можуть у рази перевищувати гонорар, виплачений розробнику.
- Друга група — кібервимагання, атака хакерів, вірус і т.д., а також нечесні дії працівників. Якщо хтось із боку компанії/або поза неї викрав ваш код, БД тощо, то з’являються витрати на викуп/відшкодування втрат. Сюди відносяться всі претензії та збитки, що сталися внаслідок недбалих та злочинних дій співробітників, які працюють над проєктом.
- Перерва виробництва або затримка в розробці — ці ризики несуть 100% компаній, які надають послуги аутсорсу. Хоча найчастіше у договорі прописується “тимчасове вікно розробки проєкту”, завжди є ризик того, що “bus-фактор” всередині компанії може стати прецедентом до судового розгляду та фінансових відшкодувань.
- Порушення прав інтелектуальної власності, приватного життя та конфіденційності (фішинг), які були виявлені під час роботи над проєктом. Таке порушення тягне за собою витрати на претензії у разі ненавмисного порушення конфіденційної або особистої інформації, яка стала відома розробнику в ході професійної діяльності.
- Страхування електронного обладнання – від злому, ламання, коротких замикань тощо.
Усі ризики в IT-компанії пов’язані з супутніми витратами, які можуть виникнути в ході судових розглядів, що надійшли від замовників/клієнтів:
- витрати на захист за виставленими претензіями та позовами: оплата участі у судовому засіданні, судові збори, витрати на правовий захист, оплата послуг перекладачів, експертиз тощо. Слід пам’ятати, більшість позовів пред’являється іноземними контрагентами, і всі розгляди, відповідно, проводяться там. Це, своєю чергою, потребує істотних витрат;
- витрати на розслідування обставин інциденту;
- витрати на зв’язок із громадськістю: для багатьох компаній важливим є підтримання позитивного іміджу серед споживачів та замовників;
- витрати на відновлення документів та/або комп’ютерних даних. Якщо внаслідок професійної помилки було втрачено важливу інформацію, виникає необхідність її відновлення;
- інші витрати на залагодження інциденту через професійну помилку.
Ми рекомендуємо звернути увагу на питання страхування в ІТ, адже вартість судових позовів може перевищити вартість всього проєкту, а також призвести до репутаційних ризиків компанії.
Скільки коштує страхування для ІТ?
Як правило, на вартість страхування в ІТ впливають кілька факторів:
- пропоновані IT-сервіси
- число страхових випадків та їх ліміти у полісі
- придбані страхові продукти
- обладнання та нерухомість для бізнесу
- розмір та дохід технологічної компанії
- кількість співробітників
Крім того, вартість страховки для IT може змінюватись в залежності від:
- Кількості співробітників, що працюють як на повну ставку, так і як підрядники. Очевидно, що чим більше співробітників, тим більше доведеться платити за компенсацію працівникам, E&O та EPLI.
- Прибутку. Що більше грошей заробляє ваша компанія, то вище будуть ваші страхові внески, бо потенціал судових позовів щодо професійної відповідальності зростає разом зі зростанням продажів та бізнесу.
- Типу вашого бізнесу. Якщо більшість ваших співробітників працюють повний день в офісі, ваші тарифи будуть помітно нижчими, ніж якщо вони часто подорожували та працювали на інших територіях.
- Обсягів конфіденційної інформації про клієнтів та партнерів. У цьому випадку вам точно доведеться платити за кіберстрахування. Крім того, на вартість страховки для IT вплине також кількість та типи ділових контрактів, які ви підписали з клієнтами, інвесторами та партнерами.
- Розташування вашої компанії. Наприклад, якщо ми говоримо про США, там кожен штат виставляє свої вимоги, які можуть впливати на вартість страховки для IT.
Які послуги в рамках страхування в IT надає Finevolution:
- аналіз структури вашого бізнесу
- пошук страхового підрядника
- оцінка можливих фінансових ризиків та їх покриття страховою
- допомога у виборі оптимального пакета страхування
- станемо вашими представниками на переговорах зі страховою компанією
Якщо вам потрібна допомога з питань оформлення страхування відповідальності, залиште запит через форму нижче, Telegram, Viber, Whatsapp.