Доброго дня, ми з України!

 

Якщо ви на цій сторінці, то ви шукаєте, як відкрити Індивідуального (приватного) підприємця, що є аналогом ФОП за кордоном. 

 

Наша компанія продовжує працювати у штатному режимі та максимально оперативно допомагає українському ІТ переформатувати свою роботу в правовому полі країн Європейського Союзу. 

 

В яких країнах Європи ми можемо відкрити ІП? 

 

Якщо розглядати країни, куди найкраще іммігрувати українському IT спеціалісту в Європі, то тут найкраще звернути увагу саме на локації, де у айтішника є можливість відкрити ІП (аналог ФОП в Україні) та працювати як індивідуальний підприємець.

 

Наразі ми співпрацюємо з представництвами у таких країнах і можемо надати вам консультацію та допомогу у відкритті ІП та юридичної особи:

  • Польща 
  • Чехія
  • Португалія
  • Іспанія
  • Словаччина
  • Угорщина
  • Литва
  • Румунія
  • Німеччина та іншій країні за вашим запитом. 

Запис вебінару на тему Відкриття ІП в Європі

Як ФОПу декларувати дохід, отриманий на закордонні рахунки банк/платіжна система?

Як зареєструвати ІП в Польщі?

Більшість українців обирають відкриття ІП в Польщі, адже саме в цій країна найбільш спрощені організаційні процедури, більшу їх частину можна здійснити дистанційно. Реєстрація індивідуального підприємця у Польщі не пов’язана з вимогами щодо мінімального статутного капіталу.

 

Щодо оподаткування ІП в Польщі, то воно виглядає так:

  • Податок на дохід для ІТ ІП — 12% (розробка ПЗ)
  • або 8,5% (консультування з питання розробки ПЗ)

 

І що важливо — якщо доходи за звітний фінансовий рік не перевищують 2 млн EUR, індивідуальний підприємець у Польщі може вести бухгалтерський облік за спрощеною схемою.

 

Для реєстрації ІП в Польщі вам потрібно:

  • посвідка на “тимчасовий притулок”, або карта поляка, або на ПМЖ
  • документи, що підтверджують вашу особу
  • відкрити банківський рахунок, в одному з банків Польщі

 

Строк реєстрації ІП в Польщі — до 1 тижня

Як зареєструвати ІП в Чехії?

За даними на 24.03.2022 — реєстрація ІП в Чехії здійснюється на підставі наявності візи та розписки про відсутність судимості.

 

Оподаткування ІП в Чехі

  • 15% дохід від прибутку
  • Обов’язкові щомісячні відрахування на соц. службу, близько 2700 крон, незалежно від генерування доходу в ІП.
  • Також існують різного виду пільги для зменшення оподатковуваної частини.

 

Що потрібно для відкриття ІП в Чехії?

  • Реєстрація здійснюється на підставі наявності візи (толерантності в тому числі).
  • Розписка про відсутність судимості, підписана у місцевого нотаріуса (як виняток, для українських громадян через відсутність можливості отримати довідку на батьківщині).
  • Довіреність (лише для віддаленої реєстрації) або особиста присутність (мінімально 7 днів у Празі).

 

Строк реєстрації ІП в Чехії — від 3-х днів до тижня.

Як зареєструвати ІП в Португалії?

По-перше, перед відкриттям ІП в Португалії українцям потрібно отримати статус “тимчасового перебування”. 

 

Як його отримати?

Потрібно звернутись до міграційного відділу для отримання статусу тимчасового перебування для українців, отримати податковий номер та номер пенсійного фонду. Це видається безплатно та займає приблизно 2 місяці.

 

Для реєстрації ІП в Португалії потрібно:

  • відкрити банківський рахунок у Португалії
  • мати місце реєстрації
  • Після відкриття ІП статус банківського рахунку потрібно змінити на “бізнес-рахунок”. Відкриття ІП — займає декілька днів.

 

Оподаткування ІП в Португалії

  • Прогресивна шкала ПДФО — від 14,5% до 48%.
  • Альтернативно: можна податися на статус non-habitual resident і отримати ставку на ПДФО — 20% на 10 років. Подати заяву можна до 31 березня кожного року!
  • Соціальні податки — є пільги на перший рік. Потім 21,4%, або з максимальної бази нарахування —  до 5133 EUR/місяць.

 

Наприклад, із суми 1000 EUR соціальний податок складає 214 EUR, який при сплаті в електронному кабінеті можна зменшити на 25% або збільшити на 25% для пенсії.

 

Важливо! З 2021 року в Португалії введено новий режим, що встановлює нову квартальну звітність для самозайнятих осіб, де вони повинні звітувати про свій дохід від самозайнятості до останнього дня квітня, липня, жовтня та січня. 

Як зареєструвати ІП в Іспанії?

По-перше, перед відкриттям ІП в Іспанії українці можуть податися на статус “тимчасового перебування” у зв’язку із війною. Далі у випадку закінчення цих пільг у IT-спеціалістів буде можливість отримати посвідчення на постійне проживання на підставі роботи в Іспанії та отримання там доходу.

 

Для реєстрації ІП в Іспанії потрібно:

  • отримати податковий номер фізичної особи
  • відкрити банківський рахунок перед реєстрацією ІП
  • особистий візит

 

Термін відкриття — до 2-х тижнів.

 

Оподаткування ІП в Іспанії

  • ПДФО — по прогресивній шкалі від 19% до 47%
  • Соціальний податок ~ 300 EUR/місяць, але є пільги протягом перших 2-х років (спочатку 60 євро, потім 150 євро)
  • ПДВ — 21%

 

Важливо для тих, хто працює з Upwork 

 

При роботі через Upwork інвойс виставляється саме на клієнта, а не на Upwork. До комісії Upwork також застосовується 21% ПДВ, якщо ІП не зареєстрований у ROI (VIES census).

Як зареєструвати ІП в Словаччині?

Наразі можливість реєстрації ІП в Словаччині відсутня для українців. Але!

 

Словацькі компанії можуть працювати з персоналом, який релокується до Словаччини, та оформляти співробітників на підставі офіційного трудового договору. І тут оподаткування зарплат становитиме ~ 37-40%.

 

За яких умов українці можуть працювати на словацькі компанії? 

 

Наразі видача ПМЖ посвідок призупинено, проте, є можливість набуття статусу “тимчасового притулку”. Цей процес є не складним і не вимагає великого пакета документів, однак є черги та може знадобитися локальне супроводження з перекладачем для заповнення форм.

 

У Словаччині процедура отримання дозволу на тимчасове проживання та реєстрація бізнесу тісно пов’язані. 

 

З 01.08.21 усі іноземці — нерезиденти ЄС можуть вільно зареєструвати ІП, але вести діяльність зможуть лише з дня отримання ВНП.

 

Загальний процес реєстрації ІП та отримання ВНЖ у Словаччині можна розбити на наступні етапи:

Етап 1 — підготовка всіх необхідних документів:

  • отримання та апостилювання довідки про відсутність судимості;
  • 2 фотографії 3х3,5 см;
  • засвідчення копії закордонних паспортів;
  • довідка, що підтверджує адресу реєстрації;
  • свідоцтво про шлюб;
  • отримання візи, у разі потреби.

 

Етап 2 — візит до Словаччини:

  • переклад документів на словацьку мову у словацького судового перекладача.

 

Етап 3 — ІП

  • відкриття особистого рахунку у банку;
  • оренда житла — близько 500 євро/міс.;
  • реєстрація ІП;
  • відкриття підприємницького рахунку у банку, внесення коштів.

 

Етап 4 — ВНЖ

  • підготовка та подання документів до поліції на отримання ВНЖ;
  • проходження медичного огляду * та укладання договору медичного страхування.

 

Оподаткування в Словаччині

  • У Словаччині діє прогресивна шкала прибуткового податку — чим вищий дохід, тим вище податок.
  • Стандартна ставка податку на прибуток на 2022 рік становить 21%.
  • Знижена ставка податку на прибуток на 2022 рік у розмірі 15% розповсюджується на платників податку на юридичних осіб, підприємців, та ФОП, які отримують оподатковуваний дохід (доходи) до 49790 євро за відповідний податковий період

Як зареєструвати ІП в Угорщині?

Важливо! Наразі для українців є опція відкриття ІП через отримання статусу тимчасового перебування.

 

Етапи реєстрації ІП в Угорщині

  • В Угорщині разом зі статусом “тимчасового перебування” одразу отримується право на роботу, яке буде діяти разом із посвідкою і може бути продовжено після закінчення строку дії.
  • Другим етапом перед відкриттям ІП є отримання податкового номера, який дозволить надалі відкрити банківський рахунок та сплачувати податки.
  • Відкрити банківський рахунок можливо у будь-якому банку Угорщини.
  • Потрібно мати адресу та офіційний договір оренди житла, варіант бронювання апартаментів з Airbnb — не підходить.
  • Документи для підтвердження спеціалізації — диплом про здобуття вищої освіти, диплом/сертифікат, що підтверджуються ваші професійні знання.

 

Уся процедура реєстрації ІП в Угорщині займає приблизно 1 місяць.

 

Оподаткування ІП в Угорщині

  • ПДВ — 27%, до 32000 євро ІП звільнено від оподаткування
  • Також існують 2 окремі опції оподаткування KATA та FLAT RATE

Як зареєструвати ІП в Литві?

В Литві існує два аналоги українського ФОПа (за вигідністю оподаткування). 

 

Це МТ (мале товариство) та ІП. Одразу хочемо наголосити, що ми рекомендуємо відкривати саме Мале Товариство, адже в ІП в Литві — повна відповідальність і стандартне оподаткування. 

 

Процес реєстрації Малого Товариства в Литві

  • Реєстрація можлива віддалено за довіреністю
  • Потрібно відкрити банківський рахунок з відвідування Литви або віддалене відкриття рахунку у платіжній системі

 

Термін реєстрації Малого Товариства займає 3 робочі дні з моменту подання документів у регістр.

 

Оподаткування МТ в Литві

  • Корпоративний податок на прибуток 0-15%
  • Податок на дивіденди — 0%
  • Податок на приріст капіталу — 0%
  • ПДВ — 21%

 

Податки із заробітної плати для МТ:

  • Прибутковий податок – 20% (з працівника)
  • Внески обов’язкового страхування здоров’я – 6,98% (з працівника)
  • Внески державного пенсійного та соціального страхування – 12,52% (з працівника)
  • Соціальний податок з роботодавця – 1,77%

Як зареєструвати ІП в Румунії?

Найближчі 9 місяців, українцям не потрібно набувати жодних статусів, можливе одразу офіційне оформлення в компанію співробітником.

 

Актуальні строки:

  • Відкриття банківського рахунку – до 1 тижня
  • Отримання ПДВ номеру – протягом тижня
  • Строк реєстрації ІП – до 14 днів

Оподаткування ІП в Румунії

  • ПДФО – 10%.

Соціальні податки:

  • 25% соціальні внески – якщо річний дохід від діяльності вище 6800 євро.
  • 10% – медичне страхування

 

Альтернатива ІП – реєстрація компанії в Румунії, швидкість відкриття якої — до 2-х тижнів з особистим візитом.

Як зареєструвати ІП в Німеччині?

Німеччина, як і більшість країн Європи, надала українцям можливість реєстрації ІП через отримання статусу “тимчасового перебування”. 

 

Що треба для реєстрації ІП в Німеччині

  • По-перше, вам потрібно отримати статус “тимчасового перебування”.
  • По-друге, отримати податковий номер.
  • Потім — відкрити приватний рахунок у банку, а після реєстрації ІП — бізнес-рахунок.
  • Сплатити державне мито у розмірі — 30 євро.
  • Пройти онлайн-реєстрацію.

 

Строк реєстрації ІП — приблизно 1 тиждень з моменту подачі онлайн-форми. Але! Важливо пам’ятати, що Німеччина — дуже бюрократична країна, і строки реєстрації можуть збільшитись.

 

Оподаткування ІП в Німеччині

  • Ставка податку на прибуток складає від 14 до 42%.
  • Можливий податок солідарності (solidarity surcharge tax) у розмірі 5,5%
  • Також може братися церковний податок 8% або 9% 

 

Важливо! Самозайняті особи, як правило, не повинні сплачувати обов’язкові внески на соціальне страхування. Однак, вони повинні отримати медичну приватну страховку. 

Команда Finevolution надасть кваліфіковану допомогу з:

  • Отримання статусу “тимчасового перебування”
  • Відкриття ІП у країнах Європи
  • Відкриття банківського рахунку в банках Європи
  • Відкриття рахунку у платіжних системах
  • Бухгалтерського супроводу ІП
  • Бухгалтерського супроводу юридичних осіб
  • Податкові та юридичні консультації з питань бізнес-імміграції та релокейту компаній

 

Ми працюємо з понеділка по п’ятницю з 9.00 до 19.00. Для отримання консультації надсилайте запит через форму нижче, або пишіть у Telegram/Viber.

 

Бережіть себе!

З нами сила, з нами правда, з нами Україна!

 

 

Fin&law статті
Потрібна допомога з цим питанням? Напишіть нам!
Дякуємо ;)! Ваш лист надіслано.
Ми надамо відповідь найближчим часом
astronaut astronaut's hand