Що таке Sales tax в США?
Розпочнемо з важливого ПДВ є в 137 країнах світу, але в США та Японії такого поняття як: ПДВ “податок на додану вартість” не існує. Аналогом звичного ПДВ в США є sales tax.
На території США немає єдиної ставки sales tax, а отже, кожен штат самостійно встановлює його ставку, причому на двох рівнях:
-
state sales tax – на рівні штату
-
local sales tax – на рівні округів/міст
Проте його правова природа суттєво відрізняється, адже американський податок з продажів – це збір, що сплачується лише один раз кінцевим споживачем.
Об’єктом оподаткування sales tax в США є операції, пов’язані з продажем матеріального особистого майна (його дефініція визначається законодавством кожного штату).
Детальний відео-гайд з оподаткування та відкриття бізнесу в США
Sales tax на digital продукти
Окрему увагу варто приділити постачанню цифрових товарів (різноманітних аудіо, відео записів, електронних книг, що як правило надаються у доступ за плату через стрімінгові платформи). Ситуація в сфері діджитал оподаткування виглядає наступним чином:
-
28 штатів оподатковують цифрові продукти
-
23 штати не оподатковують цифрові продукти
-
4 штати не мають податку на роздрібні продажі (Делавер, Монтана, Нью-Гемпшир і Орегон)
-
В штатах, які оподатковують цифрові продукти, ставка податку коливається від 1% до 7%, залежно від стану і типу цифрового блага (digital goods)
Загалом, цифрові продукти, або цифрові товари, визначаються як нематеріальні (= не фізичні) товари, які існують в електронному або цифровому форматі. Вони постачаються кінцевому клієнту в електронному вигляді, наприклад, через електронну пошту або онлайн-завантаження.
З точки зору оподаткування, існує 6 види цифрових товарів:
Вищезазначена інформація релевантна для ІТ-компаній, що розробляють програмне забезпечення, розміщують цифровий продукт та постачають/розповсюджують його, через SaaS платформи, мобільні додатки, веб-сайти тощо.
-
Послуги онлайн-обробки даних
-
Завантажене програмне забезпечення
-
Завантажувані книги, такі як eBooks і Kindle
-
Завантажена музика, цифрові аудіофайли, такі як iTunes та подкасти
-
Завантажені фільми або цифрове відео, наприклад Netflix та Amazon Prime
-
Інші завантажені електронні товари
Наприклад,
Netflix як стрімінговий ресурс розробила діджитал продукт з постачання цифрових відео на оплатній основі. Сюди ж відносяться і Spotify, Megogo та багато інших. Тобто основна суть, що ці компанії розробляють програмне забезпечення у вигляді цифрового продукту та постачають його споживачеві через підписки/покупки
Окрім загальних категорій, перерахованих вище, багато штатів мають власне визначення цифрових товарів та послуг.
В більшості штатів оподаткуванню підлягають вичерпний перелік послуг, згідно з законом. Проте в інших штатах податок може стягуватися практично з усіх послуг.
Декілька цікавих фактів про Sales tax в США
-
з 50 штатів local sales tax сплачується тільки в 38, при цьому ставки локального податку не лише конкурують з state sales tax, але й можуть перевищувати його;
-
найвищі ставки sales tax (комбіновані) в США діють в 5 штатах:
-
-
Теннессі (9,55%)
-
Луїзіана (9,52 %)
-
Арканзас (9,51 %)
-
Вашингтон (9,23 %)
-
Алабама (9,22%)
-
-
жодні ставки state sales tax не змінилися відколи Юта зібрала найбільшу суму податку з продажів в США, збільшивши зібрану державою частку свого податку з 5.95 % до 6.1 % у квітні 2019 року.
Отже, ставки Sales tax (нашого аналогу ПДВ) варіюються залежно від штату, проте деякі з них можуть пропонувати знижені або нульові ставки на певні види товарів, наприклад, продукти харчування або комунальні послуги.
Повний перелік комбінованих Sales tax в США
Нижче в таблиці ви знайдете повний перелік % sales tax в США, актуальні на 2021 рік.
Хто повинен реєструватися платником sales tax?
Будь-яка фізична або юридична особа, підприємницька діяльність якої підпадає під sales tax. Поняття підприємницької діяльності різниться в залежності від штату, проте правило одне:
- якщо ваша діяльність підпадає під «ведення бізнесу», то до початку здійснення продажів/надання послуг потрібно зареєструватися та отримати ліцензію/дозвіл/сертифікат на податок з продажу
Але основна тенденція серед штатів – встановлення зв’язку підприємця зі штатом та «економічних порогів» здійснення його діяльності. Так, особа підлягає оподаткуванню тільки в тому випадку, якщо наявні ознаки фізичної присутності в штаті, а також залежно від кількості проведених транзакцій, укладених угод тощо. Навіть якщо оборот компанії не перевищує лімітів, то вона все одно може зареєструватися платником податку з продажу і буде нести такі ж обов’язки.
Надання послуг підлягає оподаткуванню залежно від місця, де вони надаються або там, де отримана кінцева вигода. Проте, як правило, послуги з експорту за межі США податком з продажу не обкладаються.
Зовсім інша ситуація з імпортом послуг, адже вони є об’єктом оподаткування sales tax, згідно з законодавством штату в якому вони надаються. При цьому, якщо постачальник не стягує податок з послуг, що підлягають оподаткуванню та надаються або отримуються в штаті, покупець може нести відповідальність зі сплати податку за користування цією послугою.
В США відсутня система відшкодування податку з продажу, проте штати пропонують різні звільнення від оподаткування залежно від виду здійснюваної діяльності. Винятки конкретно визначені у законодавстві конкретного штату, а тягар доведення звільнення лежить на платнику податків.
Сподіваємося що цей короткий гайд з sales tax в США був для вас корисним. Також завітайте до нашого блогу, де ми розповідаємо про заповнення форми W-8BEN та про переваги реєстрації бізнесу в США.
Будемо раді відповісти на ваші питання. Пишіть на fin@finevolution.com.ua або залишайте запит через форму нижче, або Viber/Telegram чат.