Бізнесовий all inclusive в ОАЕ
Як відомо, основними критеріями для відкриття бізнесу за кордоном є сприятливий податковий клімат, стабільність юрисдикції, можливість обрати як бажаний вид діяльності, так і найбільш вдалу організаційно-правову форму. Всі ці умови можуть запропонувати ОАЕ, тому варто більш детально розглянути переваги і особливості даної країни для ведення Вашого бізнесу.
- По-перше, ОАЕ – яскравий приклад як за декілька десятиліть держава з низьким рівнем життя стала однією з найбагатших у світі. Про це говорить розвинута економіка та інфраструктура, яка приваблює забезпечених людей з усіх куточків планети.
- По-друге, кількість іммігрантів значно перевищує корінне населення, відповідно і мовні бар’єри не створюють жодного дискомфорту у повсякденному житті, адже англійська там вживається на рівні з арабською.
Щодо нюансів, то в будь-якому випадку потрібно пам’ятати: ОАЕ є мусульманською країною, де цінують діловий етикет та вихованість. При взаємодії з посадовцями державних структур не потрібно грубити, вимагати швидшого надання адмінпослуг, тому що позитивного результату такими діями Ви не досягнете.
Правова специфіка бізнесу в ОАЕ
Першочергово потрібно розуміти, що юрисдикція ОАЕ є недешевою і зайнятися підприємництвом тут можна тільки з круглою сумою на особистому рахунку. Саме тому вона не підходить для малого бізнесу, орієнтація тільки на середній і великий.
Перейдемо до податків і за сумісництвом найбільших плюсів для реєстрації компанії саме в ОАЕ.
Отож законодавство еміратів не передбачає ні корпоративних зборів, ні податків на репатріацію (так званий податок «у джерела»). Тобто прибутки юридичних та фізичних осіб не підлягають оподаткуванню.
Причому це не «офшорний» спосіб ведення бізнесу, а абсолютно легальний, оскільки господарську діяльність можна здійснювати, як за межами ОАЕ, так і на їх території. З 2018 року держава ввела ПДВ у розмірі 5%. Поява цього податку найкраще характеризує стабільність правової системи еміратів, оскільки законодавча підготовка до його введення тривала довгий час, а суб’єкти господарювання на яких він поширюється були готові до нових податкових зобов’язань. Саме тому, реєструючи компанію в ОАЕ, Ви можете розраховувати на 0% ставки і бути спокійним, що завтра система не зміниться.
Реєстрація компанії в ОАЕ
Процес реєстрації компанії є швидким та не потребує Вашої особистої присутності в країні, оскільки це можна зробити або дистанційно або за довіреністю. Проте для відкриття банківського рахунку потрібна не лише фізична присутність, але і віза резидента (документ, який дає право іноземцю безперешкодно жити, вести бізнес, навчатися на території ОАЕ).
Процес оформлення візи залежить від її виду:
- віза інвестора
- віза члена родини (dependant’s visa)
- робоча віза.
Перші дві вимагають дотримання тільки імміграційних процедур, тоді як при оформленні останньої потрібно взаємодіяти з MOHRE (Ministry of Human Resources&Emiratisation). Нюансом робочої візи є також необхідність легалізованого диплому з перекладом на арабську (окрім низько кваліфікованих спеціалістів).
Окрім зазначених, в ОАЕ з’явився новий вид візи – remote work visa, що видається особам на 1 рік за умови підтвердження наявного доходу у сумі не менше 5.000 USD в місяць. В залежності від способу імміграції, Ви можете законно перебувати на території еміратів 1, 2, 3, 5 або 10 років.
Організаційно-правові типи компаній
Компанії в ОАЕ поділяються на два типи: місцеві та у вільних економічних зонах
- Місцеве підприємство може здійснювати свою діяльність на території емірату реєстрації та за межами країни, причому список видів діяльності у такому випадку дуже широкий. Якщо Ви обираєте організаційно-правову форму LCC, то дозволена доля участі буде 100%. Для таких форм як Public/Private JSC, дозволено володіти лише 49% долі, тобто необхідно залучати місцевого агента. Вибір на користь місцевих компаній є більш надійним з точки зору банків і значно полегшує процедуру відкриття рахунку.
- Реєстрація бізнесу на території вільних економічних зон – спеціальний інструмент для залучення іноземних інвестицій, оскільки інвестору надається можливість володіти 100% акцій. Компанія може здійснювати свою діяльність на території ВЕЗ, а також за межами ОАЕ. В еміратах існує кілька десятків ВЕЗ, в кожній з яких свої особливі правила та умови (JAFZA – Дубай: найбільше логістичних компаній, тому що є порт).
Реєстрація компанії займає 1 день та мінімум зусиль з Вашої сторони (3 варіанти назви, вид діяльності, скани необхідних документів). Після завершення реєстрації, запускається процес оформлення імміграційної карти компанії (establishment card), необхідної для відкриття віз і підключення до E-Channel для безпосереднього запуску візового процесу. Заключним етапом є відкриття банківського рахунку.
Відкриття банківського рахунку
Як зазначалося вище, відкриття банківського рахунку здійснюється тільки з особистим візитом. Перш за все, необхідно обрати конкретний банк під конкретний вид діяльності, а також менеджера, який власне і буде відкривати рахунок. Рекомендується застосовувати принцип Know Your Banker, оскільки менеджер, що відкриває Вам рахунок в подальшому може бути Вашою основною контактною особою в банку.
Важливо, щоб клієнт чітко та логічно пояснив банкіру свою модель бізнесу так, щоб останній все правильно зрозумів і доніс думку до compliance. Також не варто прикрашувати або применшувати розрахунки своїх потенційних доходів.
Наприклад, якщо банку була заявлена сума доходу за пів року в 500 тисяч USD, а компанія отримала 2 тисячі USD за перших 2 місяці, то можуть виникнути питання. Пам’ятайте, банк оцінює кожен кейс з точки зору балансу вигоди і ризику
Та залишається одне важливе питання: як користуватися усіма перевагами юрисдикції ОАЕ?
Відповідаємо нижче
Податкове резидентство
Звичайно отримати податкове резиденство країни. Така можливість є у фізичної особи будь-якої національності з наявним Emirates ID (посвідчення особи, термін дії якого = терміну дії візи) та юридичної особи, що створена, управляється та контролюється з еміратів. Завдяки статусу податкового резидента ОАЕ Ви можете приїжджати в країну раз на 180 днів, відкривати банківські рахунки, винаймати в оренду житло для особистих цілей і бізнесу, користуватися податковою системою тощо.
З метою уникнення подвійного оподаткування Federal Tax Authority видає Tax Certificate – сертифікат, що дає право не оплачувати податки в країні постійного місце проживання у тому випадку, якщо ОАЕ і ця держава підписали договір про уникнення подвійного оподаткування (емірати підписали близько 90 договорів, в тому числі з Україною). Але потрібно зважати на те, що з точки зору країни громадянства отримання статусу резидента ОАЕ автоматично не відміняє статусу резидента країни походження. Тому для української податкової Tax Certificate не є стовідсотковою підставою для несплати податків, а необхідно доводити, що Ваш центр життєвих інтересів знаходиться саме в ОАЕ.
Спеціалісти Finevolution проаналізують деталі саме Вашого кейсу та знайдуть найоптимальніші варіанти його реалізації в ОАЕ.